1.Realizacja strategii postępowania z uczniem z trudnościami.
2.Realizacja zadań w ramach programu wychowawczo- profilaktycznego w roku szkolnym 2018/19:
a/ uroczystości szkolne,
b/ imprezy klasowe
c/ współpraca z rodzicami
d/ realizacja programu profilaktyczno-wychowawczego „Spójrz inaczej” i zadań priorytetowych
3. Pomoc uczniom
4..Efekty pracy wychowawczej w statystyce
5.Bezpieczeństwo w szkole
6.Różne formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Ad.1. Realizacja strategii postępowania z uczniem z trudnościami
W II półroczu roku szkolnego 2018/19 „Strategią postępowania z uczniami z SP w Garbnie z trudnościami szkolnymi” objęto :
- 31 uczniów z trudnościami w nauce, w tym w klasach:
I-III – 6 uczniów, w IV-VIII- 16 uczniów ,w gimnazjum- 9 uczniów;
- 7 uczniów ze względu na niska frekwencję; w tym w klasach:
I-III- brak ; IV –VIII - 7 uczniów , w gimnazjum- brak ,
- 1 ucznia z licznymi spóźnieniami na lekcje .
- 3 uczniów wykazujących agresję słowną
- 2 uczniów wykazujących konflikty z rówieśnikami - w tym w klasach I-III sp – brak ; IV-VIIIsp-2 uczniów ; w gimnazjum – brak
- 3 uczniów z problemami emocjonalnymi związanymi z trudną sytuacją w domu
- 3 uczniów z nieodpowiednim zachowaniem
- 14 uczniów z naganami wychowawcy.
- 1 ucznia z naganą dyrektora
Wychowawcy na zakończenie semestru sporządzili sprawozdania z realizacji strategii uczniów z trudnościami.
Na zakończenie II półrocza roku szkolnego 2018/19 zespół nauczycieli wychowawców przeanalizował osiągnięcia dydaktyczno - wychowawcze i sporządził listę uczniów do pracy w I półroczu 2019/20.
Zespół proponuje objąć „Strategią postępowania z uczniami z ZS w Garbnie z trudnościami szkolnymi” pod nadzór wychowawcy :
ü 16 / 36 uczniów z trudnościami w nauce, w tym w klasach:
-I-III –5/ 8 uczniów,
- w IV-VIII-11/24
ü 6/13 ze względu na niska frekwencję; w tym w klasach:
- I-III-0/ 1
- IV -VIII-6/11
ü 1/ 3 ucznia z licznymi spóźnieniami na lekcje
ü 1/ 7 uczniów wykazujących konflikty z rówieśnikami
- w tym w klasach I-IIIsp –0/ brak
- IV-VIIIsp-1/ 7
ü 3 uczniów wykazujących problemy emocjonalne związane z trudną sytuacją w domu
ü 1 ucznia wykazującego agresję słowną
ü 7/ 11 uczniów z naganami wychowawcy
Realizacja zadań w ramach programu wychowawczo- profilaktycznego w roku szkolnym 2018/19:
a/ uroczystości szkolne,
b/ życie klasy
c/ współpraca z rodzicami/ spotkania klasowe
d/ realizacja programu „Spójrz inaczej” i zadań priorytetowych
e/ inne programy realizowane z uczniami
a/ uroczystości szkolne
w II półroczu odbyło się 15 zaplanowanych w kalendarzu imprez szkolnych.
b/ życie klasy
a/ imprezy klasowe- 51/30:
b/ imprezy plenerowe- ogniska – 2/5
c/wycieczki 22/ 34
d/ udział w spektaklach
- Przedstawienie „ Śnieżka ”- ( uczniowie z klas 0 –I)
- Przedstawienie „ Świat robotów” ( uczniowie starszych klas)
e/ koncerty muzyczne
- „ Muzyka S. Moniuszki
- „ Muzyka A. Osieckiej i S. Krajewskiego”
f/ udział w konkursach
ü Konkurs Przedmiotowy z j. polskiego na poziomie klasy 8 PINGWIN 2018- 5 m – Aleksandra Bura ; 7m – Patryk Szachniewicz
ü Konkurs Matematyczny Galileo - Aleksandra Bura – tytuł laureata
ü Konkurs plastyczny „ Zapobiegajmy pożarom” - II m w kat. klasy IV – VI - Antoni Hajduk
ü Konkurs poezji patriotycznej - I m - kat. klas 4-6 - Maja Gaszczyńska , II miejsce – kat. klas 4- 6Milena Lasek; II m – kat. klas 7-gimnazjum - Julia Pietrzyk;( I półrocze)
ü Konkurs pieśni patriotycznej - Im – Paulina Paluch( I półrocze)
ü Konkurs recytatorski - Im – Zuzanna Baranowska
ü Zawody Pływackie o Puchar Starosty Kętrzyńskiego Szkół Podstawowych klas 4- 6 ( styl grzbietowy )- Im – Amadeusz Lisiczyński
ü Zawody Pływackie o Puchar Starosty Kętrzyńskiego Szkół Podstawowych klas 4- 6 ( styl klasyczny) - Im – Amadeusz Lisiczyński
g/ zawodach sportowych
ü Turniej Proobronny - I m - indywidualnie i puchar w kategorii: strzelanie z broni pneumatycznej - Norbert Ramotowski z klasy 8. ; II m - drużynowo w kategorii strzelanie z broni pneumatycznej; II m - drużynowo w biegu na orientację.; III m drużynowo ogólnie w całym Turnieju. ( I półrocze)
ü XXXIX Uliczny Bieg Bartów im. Jana Liniewskiego. I m w kategorii K 2010- 2011 - Zuzia Baranowska; II m w kategorii M 2008-2009 - Kacper Kuś.
ü Uliczne Biegi Mazurskie - I m – kat 400m – Zuzanna Baranowska; VI m – kat 400m – Malwina Wiśniewska; II m – kat 400m – Cezary Rutkowski; IV m – kat. 500 m – Kacper Kuś; VI m – kat 1200m – Maciej Kościesza
c/ Spotkania z rodzicami/ pedagogizacja rodziców
W większości klas odbyły się po 2 spotkania ogólne z rodzicami; w klasach 1,2, 6 po 3 spotkania
Frekwencja rodziców na spotkaniach wyniosła w:
- w całej szkole –67,17 / 64,44%
d/ realizacja programu „Spójrz inaczej” i zadań priorytetowych:
Klasa
|
Tematy
„Spójrz
inaczej”
|
Promowanie wzorców
|
Savoir,vivre
|
Prawa człowieka / dziecka/ statut
|
Bezpieczeństwo
|
Zdrowotne
|
Antydyskryminacja
|
Jak się uczyć?
|
Wolontariat
|
1
|
|
2
|
3
|
1
|
13
|
8
|
2
|
3
|
Udział w akcjach wolontariackich:
-czytanie dla najmłodszych
- zbiórki pieniężne: zbiórka na upamiętnienie Narodowego Dnia Pamięci Żołnierzy Wyklętych zbiórka na pomoc głodującym dzieciom w Jemenie dla UNICEF , zbiórka na schronisko psów i kotów
|
2
|
|
1
|
8
|
2
|
17
|
6
|
3
|
2
|
3
|
|
1
|
0
|
1
|
12
|
13
|
2
|
4
|
4
|
6
|
1
|
1
|
1
|
3
|
5
|
3
|
5
|
5
|
14
|
2
|
1
|
1
|
3
|
2
|
2
|
2
|
6
|
10
|
1
|
2
|
1
|
6
|
5
|
3
|
2
|
7
|
3
|
1
|
2
|
1
|
8
|
5
|
1
|
0
|
8
|
17
|
1
|
1
|
1
|
3
|
2
|
3
|
1
|
3g
|
1
|
2
|
1
|
0
|
3
|
0
|
1
|
0
|
Szkoła 18/19
|
51
|
12
|
19
|
9
|
68
|
46
|
20
|
19
|
Szkoła 17/18
|
68
|
2
|
27
|
13
|
84
|
51
|
21
|
2
|
Wszyscy wychowawcy systematycznie, ale w różnym stopniu realizowali zadania wychowawcze w zakresie :
-programu profilaktyczno-wychowawczego „Spójrz inaczej” ( oprócz klas I-III sp)
-zadań priorytetowych dotyczących:
ü Savoir vivre’u
ü Praw Człowieka, dziecka
ü Bezpieczeństwa ( szeroko rozumianego)
ü Zdrowia
ü Antydyskryminacji
ü Uczenia przez całe życie
ü Jak się uczyć
ü Udziału w akcjach wolontariackich
Oprócz tego realizowano pogadanki dotyczące:
ü Wychowania patriotycznego – 18 pogadanek
ü Wychowania do wartości/ wych. moralne/ estetyczne –36 pogadanek
ü Wolontariatu – 11pogadanek
e/ Inne programy dla uczniów:
„ Trzymaj formę”
W II półroczu kontynuowano Program „ Trzymaj formę” , którego celem jest programu edukacja w zakresie trwałego kształtowania prozdrowotnych nawyków wśród młodzieży szkolnej poprzez promocję zasad aktywnego stylu życia i zbilansowanej diety, w oparciu o odpowiedzialność indywidualną i wolny wybór jednostki. „ Bieg po zdrowie”
Program antytytoniowej edukacji zdrowotnej opracowany w Głównym Inspektoracie Sanitarnym we współpracy z ekspertami był realizowany w kl. IV.
Główne cele programu:
ü opóźnienie lub zapobiegnięcie inicjacji tytoniowej wśród dzieci i młodzieży,
ü pokazanie atrakcyjności życia w środowisku wolnym od dymu tytoniowego,
ü zwiększanie wiedzy i umiejętności uczniów na temat zdrowia w kontekście szkodliwości palenia papierosów.
„ Zachowaj trzeźwy umysł”
Cele główne kampanii to:
- wzbudzenie wśród uczniów motywacji do działania i osiągania celów,
- edukacja uczniów w obszarze samopoznania w zakresie talentów, zainteresowań, pasji,
- ograniczenie podejmowania przez dzieci i młodzież zachowań ryzykownych
- kształtowanie wśród uczniów oraz ich rodziców umiejętności dostrzegania własnych zalet,
mocnych stron i ograniczeń,
- wspieranie działalności wychowawczej szkół i placówek oświatowych.
Zajęcia realizowano w klasie IV. Prowadził je pedagog szkolny.
Ad.3 Pomoc uczniom/opieka nad uczniami dotycząca:
1. Dożywiania:
Po rozpoznaniu potrzeb uczniów i ich rodzin przez wychowawców , pedagoga, nauczycieli oraz współpracy z MOPS w Korszach - wszyscy uczniowie potrzebujący pomocy zostali objęci pomocą w zakresie dożywiania różnego różnymi formami:
a/ Bezpłatnych obiadów z MOPS Korsze/ Kętrzyn
|
II półrocze 18/19
|
Razem
|
Przedszkole - 22
|
Sp- 99
|
Gim-16
|
137
|
MOPS
|
4
|
42
|
8
|
54
|
Płatne
|
18
|
57
|
8
|
83
|
|
|
|
|
|
Liczba uczniów korzystających z bezpłatnego dożywiania w II półroczu roku szkolnego 2018/19wyniosła-54
b/ płatnychpełnych obiadów- 83/87
- W przedszkolu –18/27 pełnych obiadów
- W SP - 57/53
- W Gimnazjum- 8/ 7
c/ z zup płatnych – 2 osoby
- W przedszkolu - 1 osoba
- W SP - 1 osoba
Ponadto z odpłatnego dożywiania korzystało 24 dzieci z grupy przedszkolnej 3-4-5 latków.
d/„Mleka z klasą”
w ramach akcji zorganizowanej przez ARR-81/86- 100% dzieci klas I-V otrzymuje bezpłatnie mleko.
e/„Owoce w szkole” –w ramach programu rządowego – 81/ 86 - 100% uczniów klas I – V szkoły podstawowej objętych jest ww. programem
2. Pomocy materialnej
a/ Stypendia socjalne:
W II półroczu z pomocy stypendialnej skorzystało 37/49uczniów w tym:
- 29/ 35 sp – 22,8%
- 8/14 - w gimnazjum – 36,3%
b/.Wyprawki dla uczniów:
Nie przyznano.
c/ Stypendia Motywacyjne Burmistrza
Stypendium motywacyjne Burmistrza Korsz otrzymało 10 uczniów:
10 uczniów otrzymało stypendium motywacyjnego Burmistrza Korsz, w tym 1 uczeń stypendium podwójne.
- Stypendia naukowe – 1 uczennica ( Skrzydel M, ).
- Stypendia artystyczne – 10 uczniów ( Minksztyn N, M, Iwańska M, Skrzydel M, Baran D, Małyska J, Hul J, Bura A, Szachniewicz P, Paluch P, Iwańska Z ).
W ubiegłym roku przyznano stypendium 12 uczniom naszej szkoły
.e/ Zasiłek losowy dla ucznia- w bieżącym półroczu i roku szkolnym nie przyznano
Ad.4 Efekty pracy wychowawczej w statystyce
Sytuacja wychowawcza
Dane statystyczne monitorowane są od kliku lat i obiektywnie diagnozują sytuację wychowawczą w szkole. Odnoszą się one do takich parametrów jak: frekwencja ,oceny zachowania, uwagi o nieodpowiednim zachowaniu , nagany wychowawcy i dyrektora oraz aktywności uczniów w pracach na rzecz szkoły i środowiska.
Dzięki nim możliwe jest przekrojowe śledzenie pracy wychowawczej.
Analiza danych w odniesieniu do roku szkolnego 2017/18:
- I. Dotyczących frekwencji
1. wzrost frekwencji w odniesieniu do II półrocza roku szkolnego 2017/18 o 1,91% oraz całego roku szkolnego o 1,27%;
2. wzrost liczby uczniów ze 100% frekwencją w porównaniu do II półrocza roku 17/18 ( liczbowo o 1 uczniów więcej ), ale spadek w odniesieniu do całego roku szkolnego ( mniej o 3 uczniów)
3. znaczny spadek ogólnej liczby spóźnień w porównaniu z rokiem poprzednim zarówno w odniesieniu do II półrocza, jak i całego roku ( liczbowo : II półrocze – 19; cały rok – 61)
4. wzrost liczby spóźnień usprawiedliwionych w odniesieniu do II półrocza ( liczbowo o 13), ale spadek w odniesieniu do całego roku ( liczbowo o 27)
5. spadek liczby spóźnień nieusprawiedliwionych w II półroczu i w odniesieniu do całego roku ( liczbowo : II półrocze -32; cały rok – 34)
6. niewielki wzrost liczby uczniów bez spóźnień – liczbowo o 1 ucznia
Symptomy pozytywne:
ü wzrost frekwencji w odniesieniu do II półrocza i roku szkolnego 2017/18,
ü wzrost liczby uczniów ze 100% frekwencją w porównaniu do II półrocza roku 17/18 ( liczbowo o 1 uczniów więcej),
ü znaczny spadek ogólnej liczby spóźnień w porównaniu z rokiem poprzednim zarówno w odniesieniu do II półrocza, jak i całego roku,
ü wzrost liczby spóźnień usprawiedliwionych w odniesieniu do II półrocza,
ü spadek liczby spóźnień nieusprawiedliwionych w II półroczu i w odniesieniu do całego roku,
ü niewielki wzrost liczby uczniów bez spóźnień,
Symptomy negatywne:
ü spadek liczby uczniów ze 100% frekwencją w odniesieniu do całego roku szkolnego 2017/18
ü spadek liczby spóźnień usprawiedliwionych w odniesieniu do całego roku szkolnego 2017/18
II Zachowania
1. znaczny spadek liczby uwag ( liczbowo o 99 )
2. wzrost liczby nagan wychowawcy w odniesieniu do roku 2017/18( liczbowo o 19)
3. brak nagan dyrektora
4.Ocen zachowania :
- wzrost ocen wzorowych ( o 22)
- spadek ocen bardzo dobrych ( o 10)
- spadek ocen dobrych ( o 8 )
- wzrost ocen poprawnych ( o 1)
- wzrost ocen nieodpowiednich ( o 3)
- brak ocen nagannych
Symptomy pozytywne:
ü znaczny spadek liczby uwag
ü brak nagan dyrektora
ü wzrost ocen wzorowych
ü wzrost ocen poprawnych
ü brak ocen nagannych
Negatywne:
ü wzrost liczby nagan wychowawcy
ü spadek ocen bardzo dobrych
ü spadek ocen dobrych
ü wzrost ocen nieodpowiednich
III Pracy uczniów na rzecz szkoły i środowiska
ü Spadek udokumentowanych działań uczniów na rzecz szkoły i środowiska.
ü Spadek liczby uczniów, którym wystawiono punkty.
ü Niższa liczba punktów przeliczonych na jednego ucznia.
Wniosek:
ü W wielu obszarach pracy wychowawczej zauważa się wzrost parametrów. Wzrosła frekwencja na zajęciach, liczba uczniów bez spóźnień, zmniejszyła się ogólna liczba spóźnień uczniów na lekcje. Uczniowie otrzymali znacznie mniej uwag o nieodpowiednim zachowaniu. W II półroczu zwiększyła się liczba uczniów ze 100% frekwencją. Wystawiono znacznie więcej ocen wzorowych z zachowania.
ü Spadkowi uległy parametry związane z pracą uczniów na rzecz szkoły i środowiska; naganami wychowawcy klasy oraz ocenami nieodpowiednimi z zachowania.
Ad 5.
Bezpieczeństwo w szkole
a/ bezpieczeństwo w szkole
W czerwcu 2019r. r przeprowadzono ankietę „ Bezpieczeństwo uczniów SP w Garbnie”
Analiza danych uzyskanych w ankiecie: Poczucie bezpieczeństwa uczniów klas 4-8 w roku szkolnym 2018/19 jest równie wysokie jak w roku ubiegłym . Mieści się w przedziale od 68 – 97 %. Stwierdzenie to wysuwa się na podstawie analizy odpowiedzi uczniów „ zdecydowanie tak” i „ raczej tak”
Z analizy odpowiedzi uczniów : „ zdecydowanie tak” i „ raczej tak” utworzono listę miejsc i sytuacji w szkole w odniesieniu do bezpieczeństwa, szeregując je najbardziej bezpiecznych do mniej bezpiecznych.I tak :
- Klasa – 97,5 %
- Autokar – 92,6 %;
Przy odjazdach ze szkoły – 92,6%
- Stołówka – 92,4%
- Przebieralnie w-f – 89,8%
- Szatnia – 87,3%
- Przerwy – 84,8%
- Boisko – 79,7%
- Korytarz – 68,3%
Łazienki – 68,3%
Również z analizy ankiet skierowanych do uczniów klas 1-3 wynika, że miejscem, w którym przebywają oni najchętniej jest klasa – korytarz 62,5 % badanych. Co czwarty uczeń chętnie przebywa na boisku – 25%. Najniższe wskaźniki uzyskała łazienka – 0 wskazań i klasa – 15,6%.
Taki rozkład odpowiedzi w przypadku młodszych dzieci jest podyktowany z pewnością naturalną potrzebą ruchu. Uczniowie na korytarzu mają więcej swobody i przestrzeni, urządzają swoje zabawy, spotykają się z kolegami z innych klas.Najmłodsi uczniowie nie czują się bezpiecznie na schodach – 68,7%. Co piąty badany wskazuje łazienka – 21,8%. Uczniów pytano także o to, czy w szkole spotykają ich różnego rodzaju nieprzyjemności t.j: popychanie ,przezywanie ,wyśmiewanie/ obrażanie/robienie głupich kawałów, rozpowszechnianie plotek, bicie/kopanie ,grożenie /zastraszanie , wykluczenie z grupy, celowe niszczenie własności, okradzenie ,wymuszanie pieniędzy.
Analizując odpowiedzi uczniów „ ani razu”, doświadczanie w/w nieprzyjemności przedstawia się następująco:
- Okradzenie – 97,5%
- Wymuszanie pieniędzy – 94,9%
- Grożenie / zastraszenie – 84,8%
- Celowe niszczenie własności – 83,5%
- Bicie/kopanie – 81%
- Wykluczenie z grupy 69,6%
Rozpowszechnianie plotek – 69,6%
- Popychanie – 64,5%
- Wyśmiewanie – 59,5 %
- Przezywanie – 54,4%
Lista nieprzyjemności, których nasi uczniowie w minionym roku doświadczali najczęściej ( od 2 - 4 i więcej razy) jest następująca:
- Przezywanie – 37,9%
- Wyśmiewanie – 25,3%
- Rozpowszechnianie plotek – 25,3%
- Popychanie – 20,2%
- Wykluczenie z grupy – 18,9%
Jako sprawców w/w nieprzyjemności uczniowie wymieniają najczęściej kolegów ze swojej klasy. Na drugim miejscu lokują się uczniowie innych klas. Sporadycznie wskazywani są nauczyciele i personel szkoły.
Uczniów klas młodszych pytano o sytuacje, które budzą w nich lęk. Najwięcej wskazań ( 23 ) uzyskały „ bójki”. Reakcją uczniów na te sytuacje jest najczęściej płacz 13 wskazań i ucieczka – 12 wskazań. Uczniowie klas 1-3 o przykrych zdarzeniach najczęściej mówią swojej pani.W ankiecie zapytano także uczniów klas młodszych o to, jak najczęściej czują się w szkole. 84,4% badanych wskazuje na radosną „ minkę” a pozostali na „ zwyczajną minkę”. Nikt z badanych nie wskazał „ smutnej minki”.
Wnioski:
- W Szkole Podstawowej im. Zasłużonych dla Warmii i Mazur w Garbnie sytuacja związana z poczuciem bezpieczeństwa jest stabilna. Wskaźniki procentowe wysokie. Mieszczą się w przedziale 68 – 97% .
- Wysoki odsetek badanych twierdzi, ze nie spotkała ich na terenie szkoły żadnego typu nieprzyjemność Wskaźniki procentowe dla odpowiedzi „ ani razu” w przypadku 7 różnych rodzajów nieprzyjemności mieszczą się w przedziale 69,6– 97,5%.
- Nieprzyjemności, które przytrafiają się naszym uczniom ze strony innych to przezywanie, wyśmiewanie, popychanie, rozpowszechnianie plotek i wykluczenie z grupy.
- Najczęstszymi sprawcami nieprzyjemności są koledzy z klasy.
b/ Wypadki w szkole:
W II półroczu odnotowano 1 wypadek ucznia. Miejsce wypadku to korytarz szkolny. Uczeń doznał urazu zwichnięcia kciuka.
c/ Realizacja dyżurów
W II półroczu roku szkolnego 2018/19 wicedyrektor dokonał kontroli :
ü 80 dyżurów planowych ( zgodnie z grafikiem) - 1 obserwowany dyżur w ciągu miesiąca u każdego nauczyciela
ü 10 pełnionych z wyznaczenia za nieobecnych nauczycieli .
Podczas kontroli zwracano uwagę na
- obecność nauczyciela na dyżurze,
- jakość prowadzonego dyżuru.
Wnioski:
- Do pełnienia dyżurów zobowiązanych było 16 nauczycieli.
- Podczas kontroli nie zanotowano nieobecności na dyżurze.
- Nauczyciele prawidłowo pełnią dyżury w sposób prawidłowy: „ chodzą po korytarzu” , obserwują zachowania uczniów na korytarzu, zaglądają do łazienek, reagują na przejawy niewłaściwego zachowania uczniów.
- Dyżurujący pamiętali o zaleceniach wydanych po I półroczu. Zaglądali do łazienek, szczególnie chłopców; dbali o to, aby w łazienkach nie gromadziła się zbyt duża liczba uczniów; w razie potrzeby odpowiednio reagowali.
Ad. 6
W Szkole Podstawowej w Garbnie pomoc psychologiczno – pedagogiczna dla uczniów udzielana jest w trakcie bieżącej pracy z uczniem oraz przez zintegrowane działania nauczycieli i specjalistów w formie :
- zajęć specjalistycznych :
- korekcyjno – kompensacyjnych;
- logopedycznych;
- rozwijających kompetencje emocjonalno – społeczne;
- zajęć korygujących wady postawy;
- zajęć rewalidacyjnych w postaci rehabilitacji ruchowej w wymiarze 2 godzin tygodniowo;
- zajęć dydaktyczno – wyrównawczych;
Dane statystyczne dotyczące uczniów objętych formami zajęć w ramach pomocy psychologiczno – pedagogicznej za II półrocze roku szkolnego 2018/2019 :
- W Szkole Podstawowej w Garbnie liczba uczniów objęta różnymi formami pomocy psychologiczno – pedagogicznej wynosi – 60 uczniow ( przedszkole oddział ‘’0”, szkoła podstawowa, gimnazjum kl. 3).
Stanowi to 58,8 % wszystkich uczniów Szkoły Podstawowej w Garbnie.
- W przedszkolu pomocą psychologiczno – pedagogiczną objętych jest 2 uczniów, co stanowi 11,4% wszystkich uczniów klasy ‘’ 0 ‘’.
Formy pomocy psychologiczno – pedagogicznej udzielane uczniom w przedszkolu:
- Zajęcia korekcyjno- -kompensacyjne – 2 osoby;
- Terapia logopedyczna – 2 osoby;
- Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno – społeczne – 1 osoba;
W przedszkolu : 1 osoba korzysta z 2 form pomocy psychologiczno – pedagogicznej , 1 osoba korzysta z 3 form pomocy psychologiczno – pedagogicznej;
- W szkole podstawowej pomocą psychologiczno – pedagogiczną objętych jest 48 uczniów, co stanowi 32,2 % wszystkich uczniów szkoły podstawowej. Wśród tych uczniów 3 osoby posiadają orzeczenie o niepełnosprawności, co stanowi 9,3 % wszystkich uczniów objętych pomocą psychologiczno – pedagogiczną w szkole podstawowej.
Formy pomocy psychologiczno – pedagogicznej udzielane uczniom w szkole podstawowej:
- Zajęcia korekcyjno – kompensacyjne – 44 osoby;
- Zajęcia wyrównawcze z języka polskiego – 43 osoby;
- Zajęcia wyrównawcze z matematyki – 44 osoby;
- Terapia logopedyczna- 19 osób;
- Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno – społeczne – 11 osób;
- Gimnastyka korekcyjna – 5 osób;
- Zajecia z oligofrenopedagogiem – 3 osoby;
- Rewalidacja – 1 osoba;
W szkole podstawowej: 27 osób korzysta z jednej formy pomocy psychologiczno – pedagogicznej, co stanowi 33% wszystkich uczniów objętych pomocą, 37 osób korzysta z 2 lub 3 form pomocy, co stanowi 44 % wszystkich uczniów objętych pomocą . Z 4 i więcej form udzielanej pomocy korzysta 18 osób, co stanowi 23% osób korzystających z w/w form pomocy psychologiczno – pedagogicznej.
- W 3 klasie gimnazjum, pomocą psychologiczno – pedagogiczną objęte są 12 osób, co stanowi 54,5% wszystkich uczniów gimnazjum.
Formy pomocy psychologiczno – pedagogicznej udzielane uczniom gimnazjum:
- Zajęcia korekcyjno – kompensacyjne – 10 osób;
- Zajęcia wyrównawcze z języka polskiego – 8 osób;
- Zajęcia wyrównawcze z matematyki – 9 osób;
- Terapia logopedyczna – 0;
- Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno – społeczne – 1 osoba;
W gimnazjum : 3 osoby korzystają z 1 formy pomocy psychologiczno – pedagogicznej,co stanowi 25% uczniów objętych pomocą psychologiczno – pedagogiczną, 8 osób korzysta z 2 lub 3 form pomocy, co stanowi 66,6% uczniów objętych pomocą. 1 osoba korzysta z 4 i więcej form pomocy, co stanowi 8,33% wszystkich uczniów objętych pomocą psychologiczno – pedagogiczną w gimnazjum.
|