Ocena sytuacji wychowawczej I półrocza roku szkolnego 2019/20 |
![]() |
Wszystkie parametry wychowawcze odnoszące się do I półrocza roku szkolnego 2019/20 w zestawieniach i analizach były porównywane do I półrocza ubiegłego roku szkolnego.
W I półroczu roku szkolnego 2019/20 strategią postępowania ucznia z trudnościami objęto : 16 uczniów wykazujących trudności w nauce w tym: -w klasach II-III- 5 uczniów ,. - w klasach IV-VIII- 11 uczniów
Niepożądane zachowania rozpatrywane były w 3 kategoriach:
Uczniowie z ocenami zachowania:
Uczniowie z naganami: Wychowawcy–11uczniów dyrektora - brak
Pod koniec I półrocza zespół nauczycieli wychowawców przeanalizował osiągnięcia dydaktyczno - wychowawcze i sporządził listę uczniów do pracy w II półroczu 2019/20 i proponuje objąć „Strategią postępowania z uczniami z ZS w Garbnie z trudnościami szkolnymi” .
- 21 uczniów z trudnościami w nauce ( 6 uczniów z klas 1-3i 15 uczniów z klas 4-8) - 1 ucznia wykazującego nasilone konflikty z rówieśnikami - 2 uczniów z nadpobudliwością - 4 uczniów wykazujących agresję słowną - 6 uczniów z niską frekwencją - 1 ucznia z licznymi spóźnieniami na lekcje - 8 uczniów z naganami wychowawcy
Uroczystości szkolne W I półroczu zaplanowano w kalendarzu imprez 30 różnych form uroczystości . Zrealizowano 29. Jedną z imprez przeniesiono na II półrocze. Sprawozdania imprez wraz z krótkimi opisami znajdują się na naszej stronie internetowej zsgarbno.pl. Zachęcamy do odwiedzania.
Imprezy klasowe Wszyscy wychowawcy zaplanowali imprezy klasowe realizowane w klasach lub w formach wyjazdowych, zgodnie z oczekiwaniami uczniów i przy akceptacji rodziców na etapie planowania zamierzeń wychowawczych w klasie
a/ imprezy klasowe- 46 :
b/ imprezy plenerowe- ogniska
c/wycieczki
ü w grupie przedszkolnej - 2 ü W klasach I- III – 2 ü w klasach IV-VIII- 5 ,
d/ spektakle/ spotkania profilaktyczne - 1 e/ udział w przedstawieniach : - „Przedstawienie” Trzy małe świnki”, „Pinokio””, „ Królewna Śnieżka””, „ Shrek", „ Inny chłopak”, „ Adam i Ewa”
c/ Spotkania z rodzicami/ pedagogizacja rodziców
W I półroczu odbyły się po 2-3 spotkania ogólne z rodzicami. Frekwencja rodziców na spotkaniach wyniosła w: - klasach I-III - 68,9%/ 76,9 % -klasach IV-VIII- 77,9% / 80,5%
- w całej szkole – 73,4%/ 75,8% Zaobserwowano spadek frekwencji na zebraniach rodziców.
Pedagogizacja rodziców: ü pedagogizacja rodziców była prowadzona przez wychowawców – frekwencja 72,4%/ 80,15%
d/ realizacja programu „Spójrz inaczej” i zadań priorytetowych:
Wszyscy wychowawcy w swoich sprawozdaniach deklarują realizację zadań wychowawczych , w tym: -programu profilaktyczno-wychowawczego „Spójrz inaczej” ( oprócz klas I-III sp) oraz zadań priorytetowych dotyczących: ü Zasad zachowania ü Praw Człowieka, dziecka ü Bezpieczeństwa ( szeroko rozumianego) ü Zdrowia ü Antydyskryminacji ü Wolontariatu. ü Kształtowania postaw patriotycznych ü Wychowania do wartości ü Ukazywania sposobów skutecznego uczenia się.
Wnioski: - wszyscy wychowawcy w sposób systematyczny realizują w/w zadania wychowawcze, - w porównaniu z I półroczem ubiegłego roku wychowawcy zrealizowali większą liczbę zajęć związanych z realizacją tematów dotyczących promowania praw dziecka , bezpieczeństwa, antydyskryminacji, wychowania patriotycznego, wychowania do wartości. - nastąpił z spadek realizacji zadań związanych z realizacją programu „ Spójrz inaczej”, promowaniem wzorów , savoir – vivrem, zdrowiem, ukazywaniem sposobów skutecznego uczenia się.
e/ Inne programy dla uczniów:
„Trzymaj formę” Program zainicjowany przez Główny Inspektorat Sanitarny oraz Stowarzyszenie „Polska Federacja Producentów Żywności” w ramach realizacji strategii WHO dotyczącej diety, aktywności fizycznej i zdrowia.Celem programu "Trzymaj Formę!" jest edukacja w zakresie trwałego kształtowania prozdrowotnych nawyków wśród młodzieży szkolnej poprzez promocję zasad aktywnego stylu życia i zbilansowanej diety, w oparciu o odpowiedzialność indywidualną i wolny wybór jednostki.
„ Bezpieczny Puchatek” Akademia Bezpiecznego Puchatka to ogólnopolski program edukacyjny skierowany do uczniów klas I szkół podstawowych, obejmujący tematykę związaną z bezpieczeństwem dzieci w czterech sferach: na drodze, w domu, w szkole oraz w Internecie. Po przeprowadzeniu zajęć, na podstawie otrzymanych materiałów, zdobytą przez dzieci wiedzę weryfikuje Ogólnopolski Test Bezpieczeństwa. Szkoły, które zrealizują wszystkie elementy programu otrzymają Certyfikat „Akademii Bezpiecznego Puchatka” oraz dyplom dla uczniów.
Ad.3 Pomoc uczniom/opieka nad uczniami dotycząca:
1. Dożywiania: Po rozpoznaniu potrzeb uczniów i ich rodzin przez wychowawców , pedagoga, nauczycieli oraz współpracy z MOPS w Korszach - wszyscy uczniowie potrzebujący pomocy zostali objęci pomocą w zakresie dożywiania różnego różnymi formami:
a/ Bezpłatnych obiadów z MOPS Korsze i Kętrzyn –
- przedszkole – 9 dzieci - SP – 40 ucznió
b/ płatnych obiadów- 74
Ogólnie: - z pełnych obiadów korzysta w szkole – 123 uczniów , z zup- 2 uczniów
c/„Mleka z klasą” w ramach akcji zorganizowanej przez ARR- 70 - 100% dzieci klas 1- 5 otrzymuje bezpłatnie mleko.
d/„Owoce w szkole” –w ramach programu rządowego – 70 - 100% uczniów klas 1- 5 szkoły podstawowej objętych jest ww. programem
2. Pomocy materialnej
a/ Stypendia socjalne: W I półroczu skorzystało zpomocy stypendialnej 30 uczniów .
b/.Wyprawki dla uczniów: nie przyznano wyprawek
c/ Stypendia Motywacyjne Burmistrza
stypendia będą przyznawane w II półroczu. Złożona 2 wnioski na stypendia naukowe.
e/ Zasiłek losowy dla ucznia- w bieżącym półroczu nie przyznano
Ad.4 Efekty pracy wychowawczej w statystyce Sytuacja wychowawcza Dane statystyczne monitorowane są od kliku lat i obiektywnie diagnozują sytuację wychowawczą w szkole. Odnoszą się one do takich parametrów jak: frekwencja ,oceny zachowania, uwagi o nieodpowiednim zachowaniu , nagany wychowawcy i dyrektora oraz aktywności uczniów w pracach na rzecz szkoły i środowiska. Dzięki nim możliwe jest przekrojowe śledzenie pracy wychowawczej.
Nagany wychowawcy/ dyrektora
Uwagi o nieodpowiednim zachowaniu:
Uczniowie spóźniający się i bez spóźnień
Ze 100% frekwencją”
Spóźnienia na lekcje :
Praca na rzecz szkoły i środowiska/ aktywność uczniów
Analiza danych w odniesieniu do I półrocza roku szkolnego 2018/19:
I. Dotyczących frekwencji 1.wzrost frekwencji (o 3,05%), w odniesieniu do I półrocza roku szkolnego 2018/19 2. wzrost liczby uczniów ze 100% frekwencją ( o 4 ) 3. spadek spóźnień ( liczbowo o 15 ) 4. spadek spóźnień nieusprawiedliwionych na lekcje ( liczbowo- o 9) 5. spadek liczby spóźnień usprawiedliwionych ( liczbowo o 6) 6. wzrost liczby uczniów bez spóźnień ( o 6,7%) 7. spadek liczby uczniów spóźniających się na lekcje ( o 6,6%)
Symptomy pozytywne:
ü wzrost frekwencji (o 3,05%), w odniesieniu do I półrocza roku szkolnego 2018/19 ü wzrost liczby uczniów ze 100% frekwencją ( o 4 ) ü spadek spóźnień ( liczbowo o 15 ) ü spadek spóźnień nieusprawiedliwionych na lekcje ( liczbowo- o 9) ü wzrost liczby uczniów bez spóźnień ( o 6,7%) ü spadek liczby uczniów spóźniających się na lekcje ( o 6,6%) ü Symptomy negatywne: ü spadek spóźnień usprawiedliwionych na lekcje
II/ Zachowania
1. ogromny spadek ogólnej liczby uwag o nieodpowiednim zachowaniu ( liczbowo o 316) 2. spadek liczby uczniów z uwagami ( o 21%) 2. wzrost liczby uczniów bez uwag ( liczbowo o 21) 3 spadek liczby nagan wychowawcy ( liczbowo o 8) 4. brak nagandyrektora
4.Ocen zachowania : - spadek ocen wzorowych ( liczbowo o 4,87%) - wzrost ocen bardzo dobrych ( o 6,3%) - wzrost ocen dobrych (o 5,8%) - spadek ocen poprawnych ( o 5,8) - spadek ocen nieodpowiednich ( o 1,45%) - brak ocen nagannych
Symptomy pozytywne:
ü ogromny spadek ogólnej liczby uwag o nieodpowiednim zachowaniu ( liczbowo o 316) ü spadek liczby uczniów z uwagami ( o 21%) ü wzrost liczby uczniów bez uwag ( liczbowo o 21 ) ü spadek liczby nagan wychowawcy ( liczbowo o 8) ü brak nagan dyrektora ü wzrost ocen bardzo dobrych ( o 6,3%) ü wzrost ocen dobrych (o 5,8%) ü spadek ocen poprawnych ( o 5,8) ü spadek ocen nieodpowiednich ( o 1,45%) ü brak ocen nagannych
Negatywne: ü spadek ocen wzorowych ( liczbowo o 4,87%)
III/ Pracy uczniów na rzecz szkoły i środowiska
ü spadek liczby punktów za pracę na rzecz szkoły i środowiska ( liczbowo o 440) ü Wzrostliczbyuczniów, którym wystawiono punkty( o 6,8%) ü Spadek liczby punktów przeliczonych na ucznia ( o 3,8 pkt)
Ad 5.Bezpieczeństwo w szkole
a/Próbna ewakuacja z budynku
Próbna ewakuacja z budynku szkoły odbyła się dnia 16.10.2019r. z udziałem obserwatorów z Państwowej Straży Pożarnej w Kętrzynie. Podczas obserwacji ćwiczeń nie zanotowano jakichkolwiek nieprawidłowości.
b/ Wypadki w szkole: W I półroczu roku szkolnego 2019/20 zgłoszono 3wypadki, podczas których uczniowie doznali urazów lekkich ( skręcenie stawu skokowego, skręcenie palca, skręcenie kolana). Miejsca wypadków to w-c, klasa lekcyjna, sala gimnastyczna.
c/ Realizacja dyżurów Przedmiotem nadzoru w I półroczu roku szkolnego 2019/20było : ü 74 dyżurów planowe ( zgodnie z grafikiem) - średnio 1 obserwowany dyżur w ciągu miesiąca u każdego nauczyciela ü 10 dyżurów pełnionych za nieobecnych nauczycieli wyznaczonych przez wicedyrektora szkoły Zakres kontroli obejmował obecność na dyżurze i j jakość prowadzonego dyżuru. Do pełnienia dyżurów zobowiązanych było 14 nauczycieli. Podczas kontroli nie zanotowano nieobecności nauczyciela na dyżurze w wyznaczonym miejscu . Z obserwacji wynika, że prawidłowo pełnią dyżury: „ chodzą po korytarzu” , obserwują zachowania uczniów na korytarzu.
Ad. 6 Różne formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
POMOC PSYCHOLOGICZNO –PEDAGOGICZNA W SZKOLE PODSTAWOWEJ W GARBNIE W ROKU SZKOLNYM 2019/2020 KLASY 0 – 3
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA W SZKOLE PODSTAWOWEJ W GARBNIE W ROKU SZKOLNYM 2019/2012 KLASY IV – VIII
|